lauantai 30. syyskuuta 2017

Meidän arki Kihloissa - Ikäero

Ikäero on suuri puheenaihe medioissa ja yleisesti. Luin kerran iltalehdestä kun kerrottiin ikäerosta ja sen vaikutuksista perheen kesken.
Omalta kohdaltani voin kertoa sen, että mulla ja mun miehellä on ikäeroa peräti 15 vuotta eikä se tunnu meissä mitenkään. Olin muutenkin kiinnostunut vanhemmista miehistä kuin saman ikäisistä. Syytä en oikein osaa selittää, miksi. Ehkä sen takia, että vanhemmalla miehellä on enemmän kokemusta elämän varrelta kuin nuoremmalla. Kuitenkaan en ole rahan perään, koska moni juuri käsittääkin sen että nuori nainen lähtee vanhemman miehen perään rahan takia. Itse en ole rahan perään vaan rakkauden. Molempien perheet on suhtautunut hyvin meidän yhdessä oloon ja tietysti omalle perheelleni se oli hiukan shokki, että mie neljämpänä perheen lapsista "ujoin" lähdin seikkailemaan uutta tänne Ruotsin puolelle.
Kun pohdin ikäeroamme herää usein mieleen se, että itselläni ei ole paljon kokemusta kuin toisella puolella elämän vaiheista. Toinen kun on nähnyt enemmän maailmaa kuin minä. Joskus ärsyttää toisen viisastelut, koska tietäähän sen jokainen että nuori aikuisen ihmisen alku haluaa mennä omalla kaavalla, mutta usein siltä vanhemmalta puolelta tulee ne neuvot elämän varrelle. Joskus on päiviä kun haluaa heittää kaikki haaveet roskiin ja unohtaa kaiken, se ei ole yksinkertaista! Vanhempi osapuoli taas pystyy tässä tilanteessa auttamaan paljon ja lohduttamaan, miksi heittää turhat haaveet roskiin kun ne on tehty toteutettavaksi?
Kun löytyy luottamusta ja kunnioitusta toista kohtaan pysyy suhde kunnossa.

Oon ylpeä siitä, kuinka yksi asia voi elämässä muuttaa kaiken ja se on itsestään niskasta ottaminen kiinni ja tehdä asioiden eteen jotain. Oon päässyt hyvin alkuun uusissa elämän muutoksissa kuten juuri töitä löyty ja kieli kehittyy entistä enemmän.

~ Hyvää Viikonloppua ~ 👑

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti